Известие

Collapse
No announcement yet.

Пак въпроси за боксера

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от alfatal Покажи съобщение
    Здравейте,понеже имам едно въпросче за боксера реших да пиша тук , дано не обидя никой.Значи колата ми е 146 1.6 боксер.Колата придърпва доста дразнещо в ниските предимно студена топла не го прави ....Според вас какво може да е? Съединителя отпада като вариант , защо преди 2 години е сменян и все си придърпва.Свещи съм сменял няколко комплекта Бош и сега съм с беру ами не е и от тях, защото със всичките комплекти се е държи еднакво, кабели не съм сменял, но колата работи перфектно като загрее , пробвал съм ги в тъмното от никъде не хвърлят искри ... Горивния филтър също е сменен скоро...Та да попитам вашите боксери придърпват ли или не ? Аз все мисля дали не е от дюзите , но пък студена и топла върви прекрасно във високите и не прекъсва ... аз си мисля да не е някой О-пръстен на някоя дюза и студена от там да взима въздух?
    Благодаря предварително!
    Въпросът е дъвкан доста пъти, но от личният ми опит, на първо място с около 85% са свещите. Голям луфт между електродите, нещо което не е модерно вече да се гледа. В тая графа ще сложа и още един подобен проблем, на който никой не обръща внимание. Искрата е слаба. Получава се от лош ток. Причината най-вече е от главното реле или от повишена консумация на ток в паралелните вериги. Например от клапана за бензинови пари. При мене на първата беше така и даже бях сложил допълнително реле, което захранваше само бобините. Да вметна, че всички, които говорят за проблем със свещите Голден Лоджи 25Н са с този проблем. Проблемът се "диагностицира" с два чифта кабели. Всеки чифт има по два кабела 1.5 мм с по една мъжка кабелна обувка . Махат се двете релета и с тях се подава ток директно от акумулатора на клеми 87 на главните релета. В повечето случаи има поразителен ефект. След това е лесно да се открие проблема.
    Следващият заподозрян е датчикът за температура на охлаждащата течност. До сега такъв повреден съм виждал само след удар с чук.
    Следва нисък дебит на бензина.Разбирай запушен филтър или скапана помпа. Дебитът да не се бърка с налягане, защото налягане може да има, но като заработи моторът, поради липса на дебит спада и налягането и сместа става бедна, а компа пощурява.
    Това е моят опит.
    Аз наблягам първо повече на хеви метъла, а после на електрониката. Там Ванката го е изписал много изчерпателно.
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

    Comment


    • Първо - показанията на ламдата не са важни при студен двигател, защото са неверни и компа не ги взима предвид. Второ - да не се окаже че търсим телето под камилата(след като миналата година го изядохме на стекове). В 145/6 боксерът е много чувствителен към отварянето на дроселът. В момента на отварянето се усеща рязко придърпване на първа скорост. Тия коли не могат да се движат с много ниска скорост без да се ползва полусъединител. Малко е тъпо, но....
      Особено осезаемо е ако тръгнем при студен мотор, когато оборотите не са 800 а по вече. Това е в случай че колегата се оплаква от придърпване(както пише). Ако иде реч за неравномерна работа на минимални обороти - това е "друга бира".
      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

      Comment


      • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
        Първо - показанията на ламдата не са важни при студен двигател, защото са неверни и компа не ги взима предвид. Второ - да не се окаже че търсим телето под камилата(след като миналата година го изядохме на стекове). В 145/6 боксерът е много чувствителен към отварянето на дроселът. В момента на отварянето се усеща рязко придърпване на първа скорост. Тия коли не могат да се движат с много ниска скорост без да се ползва полусъединител. Малко е тъпо, но....
        Особено осезаемо е ако тръгнем при студен мотор, когато оборотите не са 800 а по вече. Това е в случай че колегата се оплаква от придърпване(както пише). Ако иде реч за неравномерна работа на минимални обороти - това е "друга бира".
        Все забравям, че говорим за 145. Там ТПС-а е фиксиран и не подлежи на реглаж. Това не е така при 33-ка и тоя ефект се коригира. Обаче пак си провери свещите и токовете!!!
        Ламбда сонда не работи при студен мотор. Компа не се съобразява нея. Тя се включва в схемата от датчика за температура на охлаждащата течност.
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • Благодаря на всички за подробните отговори! Значи реших да купя нов темп. датчик, той е евтин и не ми пречи да пробвам. А за разстоянието на електродите уж го смалих, но ме е страх да не го направя прекалено малко. И аз донякъде се съмнявам в тоците, защото колата хич не е млада.Сега тази седмица съм малко зает, но като се освободя ще я подхващам и ще напиша какво се е случило.

          Comment


          • Напълно подкрепям мненията колегата да си види токовете, последно една от двойните бубини ми направи такава мизерия да се предаде бавно единия и извод което доведе до осезаемо придърпване като се отнеме газта, докато в обороти на 3 цилиндъра се усеща лека загуба на мощност ако не се кара бързо...
            Иначе едно профилактично почистване на дросела няма да навреди, само може да помогне!
            Alfa 33 1.3 I.E.L. '93
            Alfa 166 2.0 V6 Turbo '99
            Alfa 147 1.6 TS '01

            Comment


            • Ако съм го разбрал правилно колегата, колата придърпва при каране в ниските, докато е студена, а не при самото потегляне. Аз го имах същия проблем на 1.3-ката като в добавка към това имаше нестабилна работа на празен ход първите 1-2 минути след студен старт. И ако в това време се опиташ да я караш се получава придърпването.

              Та за въпросния проблем - бях сменил и двете бобини, нови кабели, иридиеви свещи с платинен електрод. Еми правеше си го пак и тогава, така че не съм съгласен, че са тоците, ако това са симптомите на проблема.

              По-скоро правилно си се ориентирал да смениш първо темп. датчик.
              Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
              Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

              Comment


              • Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщение
                Ако съм го разбрал правилно колегата, колата придърпва при каране в ниските, докато е студена, а не при самото потегляне. Аз го имах същия проблем на 1.3-ката като в добавка към това имаше нестабилна работа на празен ход първите 1-2 минути след студен старт. И ако в това време се опиташ да я караш се получава придърпването.

                Та за въпросния проблем - бях сменил и двете бобини, нови кабели, иридиеви свещи с платинен електрод. Еми правеше си го пак и тогава, така че не съм съгласен, че са тоците, ако това са симптомите на проблема.

                По-скоро правилно си се ориентирал да смениш първо темп. датчик.
                Боби, ако токът на ниската част е слаб, то с никаква смяна на бобини и свещи няма да го оправиш. Придърпването и нестабилната работа може да е и от излишен въздух. Разбирай-смуче от някъде.
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • Дяволът е в подробностите. Никъде не пише че моторът работи неравномерно. Пише - придърпва в ниските. Колко ниски, при какви условия(освен че при студен мотор).... не пишеее. И започва гадаенето......и смяна на вероятно изправни компоненти.
                  Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                    Боби, ако токът на ниската част е слаб, то с никаква смяна на бобини и свещи няма да го оправиш. Придърпването и нестабилната работа може да е и от излишен въздух. Разбирай-смуче от някъде.
                    Ясно, но в такъв случай каква е причината токът да се "засилва" след като колата загрее?
                    Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                    Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                    Comment


                    • Примерно отпускаща се гняс по дросела вследствие на топлината, микро пукнатини по някоя намотка в бубина, леко зацапана свещ и още милион неща вероятно


                      След като колегата си има нов датчик да си го смени първо него, след това аз бих почистил дросела и бих пробвал дали някой цилиндър не се губи, не всеки би го хванал ако колата принципно не работи идеално. Най-безопасно ще е да откача по кабел за свещ от бубината и да пробва да запали, ако не открива разлика след някой опит, значи си има проблем в съответстващия цилиндър...
                      Alfa 33 1.3 I.E.L. '93
                      Alfa 166 2.0 V6 Turbo '99
                      Alfa 147 1.6 TS '01

                      Comment


                      • В двата края на всяка бубина има по свещ за цилиндър. Колко да е безопасно откачането на кабел от страната на която и да е от тях?. И да забравим разряда, какво ще се случи с искрата на цилиндъра, чийто кабел е все пак включен? А и колегата май все още няма нов датчик, но ще си купи, щото получава съвети.
                        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщение
                          Ясно, но в такъв случай каква е причината токът да се "засилва" след като колата загрее?
                          Той не се засилва. Просто загрява и горивото се разпръсква по-добре.
                          А като опция си провери и зацепването на ангренажните ремъци и особено на десния, който има свойството да прави простотии. Махаш двете тапи на кожисите и въртиш леко. Трябва по едно и също време да си покажат муцуните белезите на ангренажните колела.
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                            Той не се засилва. Просто загрява и горивото се разпръсква по-добре.
                            А като опция си провери и зацепването на ангренажните ремъци и особено на десния, който има свойството да прави простотии. Махаш двете тапи на кожисите и въртиш леко. Трябва по едно и също време да си покажат муцуните белезите на ангренажните колела.
                            То това беше на старата. Сега на тази смених ангренажите при Румен още като я взех и няма никакви проблеми. Но каква е причината десния ангренаж конкретно да прескача?
                            Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                            Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщение
                              То това беше на старата. Сега на тази смених ангренажите при Румен още като я взех и няма никакви проблеми. Но каква е причината десния ангренаж конкретно да прескача?
                              Има свойството по-лесно да се разхлабва. Но грешки се допускат още при зацепването, защото не стои на белег, а с няколко зъба напред. Под напрежение е от клапан.
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment


                              • Здравейте! Значи смених темп. датчик и няма никаква промяна... А дросела не съм го чистил защото е идеално чист. Един познат ми даде съвет да премеря компресия. Значи извинявам се ако не съм се изразил правилно, мотора тресе на място(на празен ход) и от това тресене се получава придърпването според мен.Моя приятел като я запалих, каза че чува бумкане в колекторите и каза че може някой клапан да не затваря добре. Та ще меря компресия, защото каза, че може някой хидравличен повдигач да е блокирал отворен и в ниските някой клапан да не затваря добре.... Колата се кара с 10в40 и не го пипа.

                                Comment

                                Working...
                                X